Canva, czyli jak proste narzędzie może zmienić twoje podejście do grafiki

Canva, czyli jak proste narzędzie może zmienić twoje podejście do grafiki

W obecnych czasach multidyscyplinarność jest w cenie. Wiele zawodów przeplata się lub scala. To, czym kiedyś zajmowali się tylko graphic designerzy, zaczęło być wymagane od pracowników sekretariatu, marketingu, czy działy sprzedaży. Dzisiaj stworzyć grafikę na cel kampanii, infografikę czy layout nie jest tak skomplikowane, jak dawniej. Wystarczy mieć podstawową wiedzę z grafiki komputerowej, zmysł artystyczny, być kreatywnym i w zależności od skomplikowania projektu, przeznaczyć na jego wykonanie odpowiednią ilość czasu.

Czym jest Canva?

Canva to wszechstronna platforma do projektowania graficznego, która zrewolucjonizowała sposób, w jaki ludzie tworzą grafikę. Jest to narzędzie online, które umożliwia użytkownikom tworzenie szerokiej gamy projektów graficznych, od prostych postów na media społecznościowe po zaawansowane projekty brandingowe.  Jest to narzędzie proste i intuicyjne w obsłudze, co sprawia, że jest dostępne dla osób bez specjalistycznej wiedzy z zakresu grafiki komputerowej, jak również dla profesjonalistów.

Canva dostępna jest zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej. Obsługiwana jest przez przeglądarkę internetową lub jako aplikacja mobilna. Korzysta ona z ponad 100 języków i jest używana w 190 krajach, co świadczy o jej globalnym zasięgu. Użytkownicy mają dostęp do wielu gotowych szablonów, które mogą edytować i dostosowywać do swoich potrzeb. Canva umożliwia współpracę nad projektami, co jest idealne dla zespołów. Platforma oferuje narzędzia oparte na AI, które pomagają w generowaniu obrazów i edycji zdjęć. Dodatkowo jej użytkownicy mogą nie tylko projektować, ale także zamawiać wydruki swoich projektów, które są dostarczane bezpośrednio do ich drzwi.

Którą Canvę wybrać?

Canva oferuje swoim użytkownikom zarówno darmową, jak i płatną wersję. W zależności od potrzeb klient, może wybrać, z której opcji się skorzysta. Różnią się one głównie dostępnością funkcji oraz zawartością biblioteki multimedialnej.

  • Darmowa Canva jest podstawową wersją, która oferuje wiele funkcji bez opłat, co jest idealne dla indywidualnych użytkowników i małych firm.
  • Canva Pro jest płatną wersją oraz zawiera dodatkowe funkcje, takie jak zaawansowane narzędzia do edycji zdjęć, większa biblioteka zasobów i możliwość tworzenia spersonalizowanych szablonów brandowych.
  • Canva dla Zespołów umożliwia współpracę i zarządzanie projektami w grupie, co jest przydatne dla większych organizacji i zespołów.
  • Canva Enterprise przeznaczone jest już dla dużych organizacji. W tej propozycji oferowane są rozwiązania dostosowane do potrzeb korporacyjnych, w tym zarządzanie marką i projektami w jednym miejscu.

Do czego używać Canvy?

Jako że Canva jest wszechstronnym narzędziem do projektowania graficznego, można wykorzystać ją do wielu różnych celów. Są nimi np.:

  • edycja zdjęć,
  • tworzenie grafik do mediów społecznościowych- szeroka gama szablonów i narzędzi, które ułatwiają tworzenie atrakcyjnych postów na platformy takie jak Facebook, Instagram czy Twitter,
  • projektowanie materiałów marketingowych- banerów reklamowych, ulotek, broszur, plakatów czy zaproszeń,
  • tworzenie prezentacji,
  • tworzenie wizytówek,
  • tworzenie infografik, które pomagają wizualizować dane i informacje,
  • tworzenie filmów- łączenie klipów wideo, dodawanie muzyki, tekstu i efektów, aby stworzyć krótkie filmy lub animacje.

Ok… i co dalej z Canvą?

To co przeczytaliście to podstawowe informacje dotyczące Canvy- narzędzia, dzięki któremu nawet laik, który nie miał nigdy styczności z grafiką komputerową może stworzyć różnego rodzaju multimedia, przydatne w np.: rozwoju świadomości klientów o jego firmie. Po więcej informacji zapraszamy na nasze szkolenie „Hard data storytelling – prezentowanie i wizualizacja danych analitycznych”, które dotyczy nie tylko samej Canvy, ale i marketingu treści, czyli umiejętności dopasowania treści do odbiorców, w taki sposób aby spełnić ich oczekiwania czy potrzeby, jak i zainteresować ich oraz zaangażować w wasze produkty.