Trenerzy
Grzegorz Madej
ZARZĄDZANIE WIERZYTELNOŚCIAMI I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCHPoczątek
14 lutego 2025 - 09:00
Koniec
14 lutego 2025 - 13:00
Miejsce szkolenia
Online Zobacz mapęZapraszamy na szkolenie pt.: „Doręczenia elektroniczne w 2025 roku – szkolenie warsztatowe”.
Podczas warsztatów, będziecie mieć Państwo możliwość do interaktywnej dyskusji z naszym Trenerem, a po odbyciu szkolenia udostępnimy Państwu darmowe skrypty oraz materiały szkoleniowe, jak również certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.
Szkolenia Akademii Przedsiębiorcy WEC rekomendowane są przez Certyfikowany Dział Windykacji Polskiego Związku Zarządzania Wierzytelnościami, który ma na celu profesjonalizacji Państwa pracy poprzez możliwość rozwoju i zwiększania wiedzy na tematy dotyczące odzyskiwania należności.
CENA:
Koszt wynosi 650 netto (+23% Vat).
CENA ZAWIERA:
- udział w szkoleniu,
- materiały szkoleniowe
- certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
- kontakt ze szkoleniowcem przez 7 następnych dni po szkoleniu
WYMAGANIA WSTĘPNE:
Szkolenie jest skierowane do pracowników instytucji publicznych, przedsiębiorców, prawników oraz osób wykonujących zawody zaufania publicznego, które pragną zrozumieć zasady ustawy o doręczeniach elektronicznych i ich praktyczne zastosowanie w codziennym funkcjonowaniu organizacji.
SKRÓCONY OPIS SZKOLENIA:
Szkolenie ma na celu szczegółowe omówienie ustawy o doręczeniach elektronicznych, w tym definicji ustawowych, procedur związanych z tworzeniem adresów do doręczeń elektronicznych oraz skutków prawnych związanych z wpisem do bazy adresów elektronicznych. Uczestnicy dowiedzą się również o różnych podmiotach zobowiązanych do posiadania adresów do doręczeń elektronicznych oraz zasadach zarządzania skrzynkami doręczeń. Szkolenie obejmie również omówienie terminów obowiązku posiadania adresów oraz zasad dokonywania doręczeń w okresie przejściowym.
ZAGADNIENIA/OPIS I ETAPY SZKOLENIA:
-
- Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego
- Operator wyznaczony
- Baza adresów elektronicznych (BAE)
- Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE)
- Publiczna usługa hybrydowa (PUH)
- Adres do doręczeń elektronicznych (ADE) – definicja, znaczenie, zastosowanie
- Wniosek o utworzenie adresu do e-Doręczeń
- Skutki prawne wpisu do bazy adresów elektronicznych (BAE)
- Podmioty zobowiązane do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych, wpisanego do bazy adresów elektronicznych
- Podmioty publiczne
- Podmioty wpisane do KRS (osoby prawne)
- Podmioty wpisane do CEIDG
- Osoby wykonujące zawód zaufania publicznego
- Skrzynka do doręczeń elektronicznych
- Utworzenie skrzynki do doręczeń elektronicznych i jej aktywacja,
- Administrator skrzynki doręczeń
- Zarządzanie skrzynką doręczeń
- Sposoby doręczeń przewidziane w ustawie
- Przesłanki doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej
- Terminy, od których podmioty mają obowiązek posiadać adres do doręczeń elektronicznych (ADE)
- Podmioty publiczne
- Zasady dokonywania doręczeń w okresie przejściowym (w trakcie 2025r.)
EFEKTY KOŃCOWE
WIEDZA:
• Znajomość założeń ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz jej kluczowych przepisów.
• Zrozumienie definicji ustawowych dotyczących kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz operatorów wyznaczonych.
• Świadomość znaczenia i zastosowania adresu do doręczeń elektronicznych (ADE) oraz procedury jego utworzenia.
• Wiedza o skutkach prawnych wpisu do bazy adresów elektronicznych (BAE) oraz obowiązkach podmiotów zobowiązanych do jej posiadania.
• Zrozumienie zasad funkcjonowania skrzynki do doręczeń elektronicznych, w tym jej utworzenia, aktywacji oraz zarządzania.
• Znajomość różnych sposobów doręczeń przewidzianych w ustawie oraz przesłanek dotyczących doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej.
• Wiedza na temat terminów obowiązkowego posiadania adresu do doręczeń elektronicznych przez różne podmioty.
UMIEJĘTNOŚCI:
• Analiza sytuacji dotyczących doręczeń elektronicznych w kontekście przepisów ustawy.
• Sporządzanie wniosków o utworzenie adresu do e-Doręczeń oraz zarządzanie tymi adresami.
• Tworzenie i aktywacja skrzynki do doręczeń elektronicznych oraz efektywne zarządzanie jej funkcjonalnościami.
• Rozwiązywanie problemów związanych z doręczeniami elektronicznymi oraz stosowanie właściwych procedur w praktyce.
KOMPETENCJE:
• Podejmowanie decyzji w oparciu o przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz związane z nią procedury.
• Przestrzeganie obowiązków wynikających z posiadania adresu do doręczeń elektronicznych oraz wpisu do bazy adresów elektronicznych.
• Skuteczna współpraca z operatorami wyznaczonymi oraz innymi podmiotami w procesie doręczeń elektronicznych.
• Rozwiązywanie problemów związanych z doręczeniami w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz skuteczne zarządzanie procesem doręczeń elektronicznych.
Treść tego opracowania jest objęta ochroną praw autorskich. Jakiekolwiek kopiowanie, modyfikowanie czy korzystanie z jego fragmentów lub podobnych sformułowań wymaga uprzedniej pisemnej zgody autora.
FORMA SZKOLENIA:
- Wykład
- Studium przypadku
- Ćwiczenia